Podkreśl wykrzykniki. Dlatego ta część mowy tak się nazywa?
a. Hola, ciury! Hej, dworzanie! Dalej, za mną, mocium panie!
b. Siedzą, piją, lulki palą, Tańce, hulanki, swawola. Cha Cha, hi hi, hejże, hola!
c. Ach, jaki piękny jest świat!

3

Odpowiedzi

2010-01-03T11:28:24+01:00
!=wykrzyknik
59 1 59
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T11:30:30+01:00
A) hola, hej
b) hejże, hola
c) ach
Gdyż one powodują podniesienie głosu a także urozmaicają wypowiedź
(odpowiedzi na drugie pytanie nie jestem pewna)
14 4 14
2010-01-03T12:29:32+01:00
Wykrzyknikami w tych zdaniach są:
a) Hola! Hej!
b) Ha Ha Hi HI hejże hola
c) Ach

Odp. Te wyrazy sa wykrzyknikami bo wyrażaja pewne stany bądx emocje np Hej! Hejże! ( ktoś sie cieszy )
8 4 8