Odpowiedzi

2010-01-03T11:18:27+01:00
Pp = πr²
Pp = 400πcm²
2Pp = 800πcm²
Pb = 2πrh
Pb = 12000πcm²
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 12800πcm²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T11:22:30+01:00
3m=300cm
Liczymy pole podstawy walca
P=pi*r2
p=pi*20cm2=400*pi cm2
Zatem pole dwóch podstaw wynosi
2*400*pi cm2=800*pi cm2

Liczymy pole powierzchni bocznej walca
2*pi*r*h=2*pi*20cm*300cm=40cm*300cm*pi=12000*pi cm2

Liczymy pole powierzchni walca
800*pi cm2+12000*pi cm2=pi*(12800cm2)
za pi można podstawić przybliżoną wartość 3,14
3,14*12800cm2=4019,2cm2

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepszy ;P;D
1 5 1