1. Spotkały się 3 bałwany :jeden duży,drugi mały...
A ten trzeci jaki był?...
-ja mam 3 razy więcej guzików od ciebie-powiedział duży do małego
-a ja mam o 5 więcej od małego-powiedział...
Policzcie ile każdy z nich miał guzików jeśli wszyscy mieli ich razem 35?



2.Czerwony kapturek wyruszył o 14.25 w odwiedziny do swojej babci.Jednak po 10 min dziewczyna przystanęła na pięciominutową pogawendke z wilkiem.Potem przez 8 min zbierała kwiatki na bukiet dla babci.Gdy znowu ruszyła w drogę przez kwadrans żwawo maszerowała do domku Babci,aż napotkała leśny strumyk,w którym moczyła nogi przez 12 min. Gdy zrywała pachnące poziomki straciła jeszcze 17 min,lecz do babci miała już jak się okazało tylko 9 min drogi .O której godzinie czerwony kapturek dotarł do babci?

2

Odpowiedzi

2010-01-03T11:37:07+01:00
1. Średni? xD
x - guziki małego
3x - dużego
5+x - średni.
5+x+3x+x = 40
5x = 40-5
5x=35/5
x= 7

Duży - 3*x = 3*7 = 21
Średni - 5+x = 5+ 7= 12
mały - 7

12+21+7 = 35

Zad. 2

2.Czerwony kapturek wyruszył o 14.25 w odwiedziny do swojej babci.Jednak po 10 min dziewczyna przystanęła na pięciominutową pogawendke z wilkiem.Potem przez 8 min zbierała kwiatki na bukiet dla babci.Gdy znowu ruszyła w drogę przez kwadrans żwawo maszerowała do domku Babci,aż napotkała leśny strumyk,w którym moczyła nogi przez 12 min. Gdy zrywała pachnące poziomki straciła jeszcze 17 min,lecz do babci miała już jak się okazało tylko 9 min drogi .O której godzinie czerwony kapturek dotarł do babci?

Wyruszyła: 14.25
Szła: x
doszła: 14.25 +x
x = 10 + 5 + 8 + 15 + 12 + 17 + 9 = 76min = 1 godz 16 min

Doszła: x + 14.25 = 14.25 + 1.16 = 15.41
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T11:42:20+01:00
Zad. 1

x - ilość guzików dużego bałwana
y - ilość guzików małego bałwana
z - ilość guzików trzeciego bałwana

3y = x
y + 5 = z
x + y + z = 35

3y = x
y + 5 = 35 - x - y
x = 3y
x = 30 - 2y
30 - 2y = 3y
5y = 30
y = 6
x = 3y
x = 18
z = y + 5
z = 11

Odp. Duży bałwan miał 18 guzików, mały 6, a trzeci 11.


zad. 2

godzina wyjścia - 14.25
czas marszu i postojów - 10 + 5 + 8 + 15 + 12 + 17 + 9 min

10 + 5 + 8 + 15 + 12 + 17 + 9 = 76 min = 1 h 16 min
14.25 + 1h 16min = 15.41

Odp. Kapturek dotarł do babci o 15.41.