Samochód przebył drogę 30km z miejscowości K do M ze średnią prędkością 60km/h, a drogę 70km z M do Z ze średnią prędkością 70km/h. ile czasu samochód potrzebował na przebycie drogi z K do Z?????

(zadanie z ruchu jednostajnie prostoliniowy)

3

Odpowiedzi

2010-01-03T11:37:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T11:38:23+01:00
V=s/t
t=s/v

KM
t=30km/60km/h=0,5h

MZ
t=70km/70km/h=1h

KZ
0,5h+1h=1,5h

1 godzina 30 min
2010-01-03T11:40:04+01:00
Pierwszy odcinek:

- s=30km
V=60km/h

t=s/v = 30km/60km/h = 0.5h

Drugi odcinek:

-s= 70km
-v=70km/h

t=s/v = 70km/70km/h = 1h

1h + 0.5h= 1.5h

Samochód przebył drogę w ciągu 1,5 godziny.