Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:04:48+01:00
Napisze to w skrócie;) A wiec:
1. (najwazniejszy ze wszystkich) Państwa zaborcze Królestwa Polskiego podczas I Wojny Światowej walczyły ze soba osłabiając sie wzajemnie.
2. Wybuch rewolucji lutowej i pażdziernikowej w Rosji 1917 roku (w wyniku ktorej Rosja traci ziemie Krolestwa Polskiego-z 3 mamy tylko 2 zaborców)
3. 28 czerwca 1919 roku podpisano traktat wersalski z Niemcami który zapoczątkowal NOWY ŁAD w Europie. Traktat ten baaardzo oslabił państwo niemieckie. (mozna tutaj wymienić postanowienia traktatu wersalskiego;))

Napewno bardzo pomogłem;) Jakbyś miała wątpliwości daje ci słowo ze to wszystko jest najwazniejszymi rzeczami dzieki ktorym Polska odzyskala niepodległosc;) Pozdrawiam:)

Bede wdzieczny za wybranie mojego rozwiązania najlepszym:)))
2 5 2
2010-01-03T12:12:44+01:00
Zarówno rezultaty wojny a więc klęska wszystkich trzech zaborców(Pruskiego, Austryjackiego, Rosyjskiego) jak też twarde polskie dążenie do niepodległości złożyły się na odbudowę państwa polskiego.Klęska zaborców stworzyła podstawę na której patrioci zbudowali Polską Organizację Państwową. Nic więc dziwnego że dzień 11 listopada 1918 roku był dniem zawieszenia broni pieczętującym klęskę Niemiec na froncie zachodnim i zarazem dniem rozbrajania zniechęconych żołnierzy niemieckich do dalszej walki w okupowanej przez nich Polsce.