Odpowiedzi

2010-01-03T11:59:45+01:00
1l=1dm³
Vw=0,75Vn
Vn=Vw/0,75
Vn=120dm³/0,75=160dm³
Vn=a²*h
a²=Vn/h
a=√(Vn/h)
a=√(160dm³/6,4dm)=5dm=50cm
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:01:03+01:00
120 litrów =3/4V
a - krawędź podstawy
h - wysokość
V=a^2*h
V=a^2*64cm
1litr=1dm^3=1dm*1dm*1dm=10cm*10cm*10cm=1000cm^3
3/4*a^2*64cm=120litrów
3/4*a^2*64cm=120*1000cm^3
3/4*a^2*64cm=120000cm^3 /:64cm
3/4*a^2=1875cm^2 /*4/3
a=2500cm^2
a=50cm
1 5 1