A) Jeden z kątów przyległych ma 30 stopni więcej od drugiego. Oblicz miare tych kątów.
b) Jeden z kątów przyległych ma trzy razy wiąkszą miarę od drugiego. Oblicz miarę tych kątów.
* pRZYPOMINAMY, ŻE KĄTY PRZYLEGŁE MAJĄ RAZEM 180 STOPNI

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T11:56:55+01:00
A) x+x+30=180
2x=150
x=75
x+30=105
b) x+3x=180
4x=180
x=45
3x=135
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T11:59:26+01:00
A) x - pierwszy kąt
x+30 -drugi kąt

x+x+30=180
2x=150 /2
x= 75

75- pierwszy kąt
75+30=105 -drugi kąt

b)3x- pierwszy kąt
x -drugi kąt

3x+x=180
4x=180/:4
x=45

45 - pierwszy kąt
45*3=135 -kąt drugi
2 5 2