Cena pewnego towaru wraz z 7% podatkiem VAT była równa 64,20 zł. a) oblicz cenę towaru, gdyby podatek VAT zamiast 7% był równy 22%. b) O ile procent wzrosła cena towaru po podwyższeniu podatku VAT z 7% do 22%?

Chciałabym rozwiązanie jak robić krok po kroku..żeby było opisane... z góry dzięki ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T12:53:13+02:00
X-cena towaru bez podatku
x+7%x=64,20
107/100 x=64,20
x=60

a) x+22%x=?
60+0,22*60=73,20 (zł)

b) 64,20+p% *64,20=73,20
p/100 *64,20 =9
p*64,20=900
p=14 (%)
2009-09-17T12:55:23+02:00
A) c - cena towaru z Vatem = 1c + 0,07c 64,20
1,07c=64,20

c=60zł

b) z 22%: 1,22*60zł = 73,20 zł
z 7%: 64,20

73,20-64,20=9

9/64,20 *100% =14 %

Odp: O 14 %