Odpowiedzi

2010-01-03T12:04:51+01:00
X- szerokosc
3x+12- dlugosc

obwod: 2*x + 2* (3x+12)=104
6x+24 +2x=104
8x=80
x=10

Dlugosc:
3*10+12=42

pole
10*42=420
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:09:19+01:00
A - długość dłuższego boku prostokąta (długość)
b - długość krótszego boku prostokąta (szerokość)

2a + 2b = 104
a - 12 = 3b
2a = 104 - 2b
2a = 6b + 24
104 - 2b = 6b + 24
8b = 80
b = 10
a = 3b + 12
a = 42

P = 42 * 10
P = 420

odp. Pole prostokąta wynosi 420 cm².