Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:14:06+01:00
Ludzie pomimo wszelkich przeszkód zawsze będą dążyć do oswobodzenia.Człowiek potrzebuje wolności jak powietrza. Pod zaborami Polacy czuli sie jak niewolnicy i prędzej czy później musiał nastąpić przełom i zaczęliśmy walczyć o wolność.
2010-01-03T12:16:40+01:00
Poprcie francji
rewolucja w rosji
orędzie prezydenta stanów zjednoczonych
2010-01-03T14:58:36+01:00
Przegrana naszych trzech zaborców pruskiego, austriackiego, rosyjskiego otworzyła Polakom drogę na odbudowę po 123 latach zaborów niepodległego państwa polskiego. Także niezwykle ważny jest tu fakt że patrioci polscy z wielu obozów politycznych potrafili wykorzystać koniunkturę międzynarodową dla powstania państwa polskiego.Dużo tu dała postawa państw ze zwycięskiej Ententy Wielkiej Brytanii, Francji a także Stanów Zjednoczonych szczególnie ważny głos dał tutaj Prezydent Woodrow Wilson opowiadając się za powstaniem niepodległego państwa polskiego z dostępem do morza.Podsumowując to te wszystkie korzystne wydarzenia dla sprawy polskiej a szczególnie walka samych polaków i ich silne dążenie do odbudowy po tak długiej niewoli państwa polskiego skutkowała odzyskaniem niepodległości 11 listopada 1918 roku.Konferencja pokojowa w Wersalu którą kończył traktat pokojowy podpisany z Niemcami 28 czerwca 1919 roku porządkował Europę po pierwszej wojnie światowej.Sprawa Polska była tam obecna i udało się nam tam ustalić ziemię które wchodziły w skład niepodległego państwa polskiego.