Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-03T12:28:39+01:00
A - długość prostokąta
b - szerokość prostokąta
a = b + 30%b = b + 0,3b = 1,3b
Obw = 2a + 2b
Obw = 92 cm
2a + 2b = 92
2 * 1,3b + 2b = 92
2,6b + 2b = 92
4,6b = 92 /:4,6
b = 20
a = 1,3b = 1,3 * 20 = 26

Odp. Długość prostokąta wynosi 26 cm, a szerokość 20 cm.
3 4 3
2010-01-03T12:28:56+01:00
Dł.-130%x ->13/10x
szer.-x
obw.=2*13/10x+2x=92 /:2
13/10x+x=46
2,3x=46 /:2,3
x=20cm-szerokość
długość-13/10*20=26cm