Odpowiedzi

2009-09-17T14:22:16+02:00
A) 60 % dwukrotności liczby x jest równe 30% liczby x powiększonej o 5,
6/10 *2x=3/10*x +5 /*10
12x=3x+50
9x=50
x=50/9

b) 80 % czwartej części liczby x jest równe 40 % liczby x zmniejszonej o 15.
8/10 * 1/4 *x=4/10 *x -15 /*10
2x=4x-150
2x=150
x=75
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T14:27:35+02:00
A) 60 % dwukrotności liczby x jest równe 30% liczby x powiększonej o 5,

0,6 * 2x = 0,3 * (x+5)
1,2x=0,3x + 1,5
0,9x=1,5 //:0,9
x=1,67

b) 80 % czwartej części liczby x jest równe 40 % liczby x zmniejszonej o 15

0,8*0,25x = 0,4*(x-15)
0,2x=0,4x-6
0,2x=6
x=30
9 4 9