Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:28:00+01:00
Jego imieniem nazwano m.in. żaglowiec i drobnicowiec oraz Akademię Muzyczną w Warszawie.

Podobno Fryderyk Chopin, jako dziecko płakał, gdy jego matka grywała na fortepianie.

Został przyłapany na rysowaniu portretu nauczyciela w czasie lekcji. Obrazek tak zadziwił rysowanego, że ten go pochwalił.

Zmarł na gruźlicę w Paryżu w swym mieszkaniu przy placu Vendome 12, otoczony grupą najbliższych przyjaciół.


2 3 2
2010-01-03T12:32:18+01:00
Zmarł na gruźlicę w Paryżu w swym mieszkaniu przy placu Vendome 12, otoczony grupą najbliższych przyjaciół.
Chopen prosił, aby na jego pogrzebie wykonano Requiem d-moll Mozarta.
Nagrody Akademii Fonograficznej "Fryderyki" zostały nazwane tak na cześć Chopina.
Razem z siostrą Emilią pisał wiersze i komedie.
Fryderyk jako nauczyciel był bardzo surowy - zrzucał dzieciom klapę od fortepiany na ręce, gdy nie umiały na lekcje.
Jego imieniem nazwano krater na Merkurym
2 3 2