Dziadek Ewy urodził się w XX wieku.Suma cyfr jego roku urodzenia dzieli sięprzez 4 .Babcia Ewy jest o jeden rok młodsza od dziadka, ale-o dziwo- suma cyfr jej roku urodzenia dzieli sięprzez 4.Dziadek jest po sześćdziesiątce.Podaj rok urodzenia dziadka.PROSZĘ O UZASADNIENIE ODPOWIEDZI I OBLICZEŃ DO TEGO ZADANIA !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:44:07+01:00
Jeżeli suma cyfr wieku babci i dziedka ma sie dzielic przez cztery to suma ta musi byc parzysta, babcia jest o rok młodsza od dziadka więc ich wiek musi być na pograniczu dziesiątek tzn. nie moze być np. 97 i 98 bo wiek dziadka nie bedzie dzielil sie przez 4. Dziadek nie może mieć więcej niż 110 lat i mniej niż 60, więc pasuje tu tylko jedno rozwiązanie
Babcia ma 79, a dziadek 80 lat
sprawdzenie : 7+9=16 16/4=4
8+0=8 8/4=2
2010-01-03T13:43:51+01:00
Suma ta musi byc parzysta , ponieważ dzidka wiek i babci ma dzielic się przez 4 . Wiek dziadka musi być większy od 60 a mniejszy od 110 , ponieważ ich wiek musi być na pograniczu dziesiątek .
Rozwiązaniem jest :
Babcia 79 lat , a dziadek 80 lat .
Babcia jest rok młodsza od dziadka wiec pasuje .
Suma cyfr ich wieku dzieli się przez 4 :)