A) Kosiarka do trawy kosztowała 750 zł.Teraz jest tańsza kosztuje 600 zł.O ile procent obniżono cenę kosiarki? b)Lodówka kosztowała 1150zł.Przeceniono ją o 12%. Ile kosztuje teraz lodówka ? c) Cenę żyrandola obniżono o 15% i obecnie wynosi ona 272zł. ile kosztował ten żyrandol przed obniżka?

2

Odpowiedzi

2009-09-17T13:41:49+02:00
A)
750-p% * 750=600
poprzekształcać i policzyć p
b)
1150-12% * 1150=.......obliczyć
c)
x-15% *x=272
przekształcic i policzć x
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T13:57:17+02:00
A)750zł - 100%
600zł - Z
Z=(600zł×100%)÷750zł=(60×100%)÷75=6000%÷75=8%
Cenę kosiarki obniżono o 8%


b)1150zł - 100%
Z - 12%
Z=(1150zł×12%)÷100%=(115zł×12)÷10=1380zł÷10=138zł
1150zł-138zł=1012zł
Lodówka kosztuje teraz 1012zł
c)272zł - 100%
Z - 15%
Z=(272zł×15%)÷100%=4080zł÷100=40,8
272zł+40,8zł=312,8
Przed obniżką żyrandol kosztował 312,8zł


Mam nadzieję że pomogłam.
1 5 1