Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:49:41+01:00
Porównanie homeryckie - jest to porównanie, którego drugi człon jest rozbudowany tak, że stanowią odrębną epizodyczną scenkę. Niezwykła plastyczność opisów osiągnięta przez bogactwo epitetów np: Szybkonogi Achilles - porównanie homeryckie składa się z jednego członu krótkiego a drugiego rozbudowanego w obraz przyrody np: "żołnierze padali jak liście z drzew""
1 5 1
  • abc9
  • Początkujący
2010-01-03T12:49:50+01:00
Porównanie, w którym człon porównujący jest obrazem poetyckim rozbudowanym do rozmiarów epizodu
1 5 1
2010-01-03T12:51:09+01:00
Ja ci to napisze tak jak ja to umiem ;p
Porównanie homeryckie to takie porównanie, którego drugi człon jest rozbudowany tak ze stanowi odrębną epizodyczna scenę. Przykładem może być porównanie walczących Achillesa i Hektora do walki orla i gołębicy
1 5 1