Bardzo proszę o pomoc; mam tu parę ukłądów równań i za nic w świecie nie mogę ich rozwiązać.
2x+3y=14
3x-2y=8

0,5x-2y=8
2x+5y=6

0,5x - 0,75y=0
⅔x +1¼=9

3x+4y=1⅔
6x+3y=1¼




P.S.:To są ukłądy równań, więc obok każdego powinna być klamra.

2

Odpowiedzi

2010-01-03T13:18:13+01:00
1 przykład:

2x+3y=14 |*2
3x-2y=8 |*3

4x+6y=28
9x-6y=24

13x=52/13
x=4

2x+3y=14
2*4+3y=14
3y=14-8
3y=6/3
y=2

2 przyklad:

0,5x-2y=8 |*5
2x+5y=6 |*2

2,5-10y=40
4x+10y=12
6,5x=52/6,5
x=8

2x-10y=40
2*8-10y=40
-10y=40-16
-10y=24/-10)
y=-2,4

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:28:20+01:00
A)|2x+3y=14/*2
|x-2y=8/*3

|4x+6y=28
+|9x-6y=24
13x=52/13
x=4

2x+3y=14
2*4+3y=14
8+3y=14/-8
3y=6/;3
y=2


b)|0,5x-2y=8/*10
|2x+5y=6/*4

5x-20y=80
+8x*20y=24
13x=104/;13
x=8

2x+5y=6
2*8+5y=6
16+5y=6/-16
5y=-10/;5
y=-2

c) |0,5x - 0,75y=0
|⅔x +1¼=9

|0,5x-0,75y=0
+|2/3x+0,75=9

7/6x=9/7/6
x=??

Ssorki ale dalej Ci nie zrobie...Bo nie znam sie za bardzo na ułamkach...;/