Rowerzysta osiągnął predkośc o wartości 18km/h,poruszając sie ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 0,25m/s² . oblicz czas,w którym osiągnął tę szybkość, i drogę przejechana w tym czasie.

(zad z dzialu ruch jednostajnie prostoliniowy)

plissss,daje najlepsze!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:57:54+01:00
Dane :

V = 18 km/h = 5 m/s
a = 0,25 m/s²

a = v / t
t = v /a
t = 5 m/s : 0,25 m/s²
t = 20s

s = at² / 2
s = 0,25m/s² * (20s)² / 2
s = 50m
2010-01-03T12:58:16+01:00
V= 18km/h * 1000/3600= 5m/s
t=v/a
t=5/0,25
t=20s
S=at2/2
S= 0,25 * (20)2/2
S= 50m
1 5 1
2010-01-03T13:00:46+01:00
V=at /:a
v:a=t
v=18 km/h=18 x 1000m:3600s=5 m/s
5 m/s : 0,25 m/s²= t
t=20s

s=at² / 2
s=0,25 m/s² x 20² /2
s=0,25 m/s² x 400 / 2
s=0,25m/s² x 200s²
s=50 m
/-kreska ułamkowa
1 5 1