Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T12:55:52+01:00
Siła wyporu – siła działająca na ciało zanurzone w płynie czyli w cieczy lub gazie w obecności ciążenia. Jest skierowana pionowo do góry - przeciwnie do ciężaru. Wartość siły wyporu jest równa ciężarowi płynu wypartego przez to ciało

F_\mathrm{w} = \rho \cdot g \cdot V \,

gdzie:

* ρ – gęstość płynu
* g – przyspieszenie grawitacyjne, zazwyczaj przyjmuje się przyspieszenie ziemskie (9,81 m/s2)
* V – objętość wypieranego płynu równa objętości części ciała zanurzonego w płynie.
8 2 8
2010-01-03T13:01:24+01:00
Siła wyporu – siła działająca na ciało zanurzone w płynie czyli w cieczy lub gazie w obecności ciążenia. Jest skierowana pionowo do góry - przeciwnie do ciężaru. Wartość siły wyporu jest równa ciężarowi płynu wypartego przez to ciało
7 4 7
2010-01-03T13:04:08+01:00
Siła wyporu pojawia się po zanurzeniu ciała do płynu (cieczy lub gazu). Powoduje ona, że ciało zaczyna być wypychane ku górze. Siła tego wypychania pochodzi od płynu i jest związana ze zjawiskiem ciśnienia hydro- lub aerostatycznego.
Archimedes jako pierwszy doszedł do wniosku, że siła wyporu jest równa ciężarowi wypartego płynu. Ciało wypiera tyle płynu ile wynosi objętość jego zanurzonej części. Gdy ciało jest zanurzone w całości, wtedy siła wyporu jest równa ciężarowi płynu o objętości tego ciała.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale Prawo Archimedesa.


Fw= p*g*V * - mnożenie

* ρ – gęstość płynu
* g – przyspieszenie grawitacyjne, zazwyczaj przyjmuje się przyspieszenie ziemskie (9,81 m/s2)
* V – objętość wypieranego płynu równa objętości części ciała zanurzonego w płynie.

Zależność ta stanowi treść prawa Archimedesa.

Dzięki sile wyporu statki wodne i inne ciała unoszą się na powierzchni wody, a balony i sterowce unoszą w powietrzu.
10 4 10