Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:01:53+01:00
2½ x 1⁶/₇=5/2 x 13/7 = 65/14=4 i 9/14

1⅓:2¼ = 4/3 : 9/4= 4/3 x 4/9= 16/27
2 3 2
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-03T13:02:17+01:00
2½ liczby 1⁶/₇ = [5/2] * [13/7] = [65/14] = 4[9/14]

1⅓ : 2¼ = [4/3] : [9/4] = [4/3] * [4/9] = [16/27]

zapis w [ ] to ułamek, a / to kreska ułamkowa
2 3 2
2010-01-03T13:02:42+01:00
2½ × 1 ⁶/₇ = ⁵/² × ¹³/₇ = ⁶⁵/₁₄ = 4⁹/₁₄

1⅓ : 2¼ = ⁴/₃ : ⁹/₄ = ⁴/₃ × ⁴/₉ = ¹⁶/₂₇
1 5 1