1. Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku 'Fortuna', w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19%. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?

2. Podczas pobytu nad jeziorem Tomek wypożyczył kajak w wypożyczalni A, a Maciek - w wypożyczalni B.

A - Cena wypożyczenia kajaka: 12 zł i dodatkowo 4 zł za każdą godzinę używania.
B - Cena wypożyczenia kajaka: 15 zł i dodatkowo 3 zł za każdą godzinę używania.

a) na ile godzin chłopcy powinni wypożyczyć kajaki, aby każdy z nich poniósł taki sam koszt?

2

Odpowiedzi

2010-01-03T13:01:42+01:00
1.
6%*2000=120
19%*120=22,8
120-22,80=97,20

Po roku oszczędzania będzie miał 2097,20 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:18:23+01:00
Zad 1
6%*2000=120
19%*120=22,8
120-22,80=97,20
2000+97,20=2097,20
Odp: Po roku oszczędzania stan kąta będzie wynosił 2097,20 zł.

Zad 2
12+4+4+4=24
15+3+3+3=24
Odp: Powinni wypożyczyć kajaki na 3 godziny.