Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-08-30T13:00:44+02:00

Rodzaje liryki:

a)lieryka pośrednia-podmiot liryczny nie ujawnia sie wprost,najczęśiej jest to bezosobowa resfleksja.

b)liryka bezpośrednia-podmiot ujawnia swoje przeżycia wpost, mówi o swoich uczuciach

c)liryka inwokacyjna- w tym rodzaju liryki podmiot liryczny zwraca sie jakiegoś konkretnego adresata, bo inwokacja to rozbudowana apostrofa

d)liryka nieosobista- podmiot nie mówi bezpośredno o sobie lecz wyraża wrażenia ogółu

 

 

 

25 3 25
  • Użytkownik Zadane
2010-08-30T13:38:08+02:00

Liryka bezpośrednia - tutaj podmiot występuje w pierwszej osobie, który przekazuje swoje wprost swoje uczucia i doznania.

Liryka pośrednia - tutaj podmiot liryczny moze byc mniej lub bardziej ukryty.

Liryka inwokacyjna - tutaj bardzo jasno okrelsony jest podmiot liryczny ale także adresat liryczny, ktorym moze byc jakas osoba badz grupa osób.

Liryka podmiotu zbiorowego - tutaj podmiot liryczny to okreslona grupa osób.

Liryka maski - tutaj podmiot liryczny przyjmuje postać zwierzęcia, rośliny.

Liryka roli - tutaj podmiotem lirycznym na pewno nie bedzie autor, tylko np. bohater literacki).

10 4 10