Odpowiedzi

2010-01-03T13:07:44+01:00
A] ogólna postać funkcji liniowej: y=ax+b
pod x i y podstawiasz współrzedne
2=a×-3+b
0=a×0+b
b=0
2=-3a+0
a=-⅔
funkcja: y=-⅔x
b]0=b
-2=-4a
a=½
y=½x
c]b=0
0=3x
x=0
funkcja: y=0
d]b=0
⅔a=3
a=4,5
y=4,5x
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:08:46+01:00
Ogólny wzór funkcji liniowej

y=ax+b
jeśli wykres funkcji przechodzi przez początek układu współrzędnych to:
0=a0+b
b=0
0=0
L=P

a) A=(-3,2)
2=-3a |: (-3)
a=-⅔
y=-⅔x - funkcja malejąca

b) A=(-4,-2)
-2=-4a |: (-4)
a=½
y=½x - funkcja rosnąca

c) A=(3,0)
0=3a |: 3
a=0
y=0x - funkcja stała

d) A=(2/3,3)
3=⅔a |: ⅔
a=4½
y=4½x - funkcja rosnąca
3 5 3