1. Ziemia krąży wokół Słońca, pokonując w ciągu godziny drogę 1,072 × 10 do potęgi 5 km. Ile km pokonuje Ziemia w ciągu roku?


2. Średnia odległosć Ziemi od Słońca wynosi 1,5 × 10 do potęgi 8 km. Ile sekund wędruje sygnał swietlny ze Słońca na Ziemię? Przyjmij, że swiatło pokonuje około 3 × 10 do potęgi 5 km w ciągu sekundy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T14:36:32+02:00
A)1,072*10⁵ (1h)
107200 *24= 2572800 (24h-1dzień)
2572800*365 = 93907200 (365dni, rok)
9,39072*10⁸ (rok)

b) 1,5*10⁸ km= 150000000km
3*10⁵ km/s = 300000km/s
150000000km:300000km/s = 500s (tyle czasu zajmuje światłu dotarcie ze Słońca do Ziemi)
2 2 2
2009-09-17T14:39:42+02:00
1. 365*24*1,072 ×10⁵ km = 9,39 *10⁸ km

2. 1,5 × 10⁸ km dzielisz przez 3 × 10⁵ km /sek

5 *100 sek =500 sek = 8 min 20 sek
2009-09-17T14:49:34+02:00
Rok ma 8760 godzin
zatem Ziemia w ciagu roku pokonuje 9390,72 *10^5 km

v=s/t zatem t=s/v
wiec (1.5 *10⁸):(3 * 10⁵)=0.5 *10³ (sekundy)