Władza deprawuje - wypowiedz się na ten temat wykorzystując swoją wiedzę na temat Nerona (Quo Vadis) i jego dworu, a takze odnosząc się do innych przykładow literackich....


BŁAGAM POMÓŻCIE!!!!! :(((

mam to na czwartek :((( POMOCYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:18:58+01:00
Wszystkie rządy muszą borykać się z powracającym problemem: władza zawsze przyciąga osobowości patologiczne. To nie sama władza deprawuje, lecz stanowi magnes dla podatnych na deprawację. Tacy ludzie mają skłonności do upajania się przemocą. Szybko staje się ona ich nałogiem.
Autor: Frank Herbert

zobacz też:
http://www.goldenline.pl/forum/dogmaville/376652
http://badania.net/2009/12/28/wladza-deprawuje/
3 2 3
2010-01-03T17:37:35+01:00
Nie sama władza deprawuje, to siła, którą przyciąga rządy deprawujące.
5 2 5
2010-01-03T18:00:30+01:00
Neron jako władca ?? nie wiem czy mozna go tak okreslic bo moim zdaniem to sie na władce nie naddawał!!
był zapatrzony w siebie, wszyscy musieli mu podlegac, nie umiał pogodzic zie z porazka!! jego chorobliwa zazdrosc i rzadza władzy doprowadziła do spalenia własnego miasta!!!
chciał byc wszechpotezny a widzac ze mu sie to nie udaje pogłebiał sie w coraz wiekszym załamaniu!!!
4 2 4