Odpowiedzi

2010-01-03T13:13:19+01:00
A) ciała stałe mają określony kształt i określoną objętość, w przeciwieństwie do cieczy, które mają określoną tylko objętość, ciecze mogą zmieniać stan skupienia

b) ciecze mają określoną objętość, a gazy można sprężać i rozprężać, oprócz tego są one substancją lotną (unoszą się w powietrzu).
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:17:31+01:00
A) Podobieństwa:
-nieścisliwe,
-przewodniki lub izolatory elektryczne,
-rozszerzalność temp.,

Różnice:
- kształt,
- ciała stałe są spręzyste lub nie sprężyste, miękkie lub twarde, a ciecze nie,

b) Podobieństwa:
-łatwo zmieniają kształt,
-rozszerzalność temp.,
-izolatory cieplne,
-izolatory elektryczne,

Różnice:
-ciecz może być przewodnikiem elektrycznym, a gaz nie,

7 3 7