Odpowiedzi

2010-01-03T13:12:28+01:00
Z twierdzenia Pitagorasa
2,5 przeciwprostokatna
2 przyprostokatna
x przyprostokatna
x=1,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:15:50+01:00
W jakiej odległości od ściany powinna stac drabina o długosci 2.5 metra, aby sięgnęła do wysokości 2m?

tr prostokątny o przyprostokątnych a=2m, b=? i przeciwprostokątnej c=2,5m

a²+b²=c²
b²=c²-a²
b=√c²-a²

b=√6,25-4=√2,25=1,5

Drabina powinna stać w odległości 1,5m