Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T13:14:45+01:00
luteranizm:
- odrzucenie władzy papieskiej
- odrzucenie tradycji Kościoła, za fundament uznał Ewangelię
- przetłumaczenie Ewangelii na języki narodowe, odprawianie Nabożeństw w językach narodowych
- uznał tylko 2 sakramenty (chrzest i komunię)
- świeccy i duchowni są sobie równi
- Komunia to Eucharystia rozdawana pod 2 postaciami


kalwinizm:
- oddzielenie religii od państwa
- uznawali oni zasadę mówiąca, że ludzie rodząc się są przeznaczeni do zbawienia lub skazani na potępienie
- cnotami najbardziej cenionymi była: skromność i pracowitość
4 4 4
2010-01-03T13:23:05+01:00
Kosciol Luterański;
Do zbawienia jest potrzeba laska boza a dobre uczynki nie maja znaczenia.

podstawa wiary jest pismo sw. odczytane indywidualnie przez kazdego chrzesciajanina.

Istnieja tylko dwa sakramenty komunia i chrzest

Papiez i sobory mogą sie mylic.

Nie ma roznicy miedzy swieckimi a duchownymi wszyscy moga sie zenic.

nabozenstwa sa odprawiae w jezykach narodowych.



Kociol Kalwinski:
Podkreślona jest nedza czlowieka, rola laski bozej i koniecznosc oparcia sie na pismie sw.

czlowiek od urodzenia jest przeznaczony do zbawienia lub potepienia.

By byc zbawiony musialo byc widoczne powodzenie czlowieka.



5 3 5