Wskaż które trzy czynniki decydują o dużej rocznej amplitudzie temperatury powietrza:

małe zachmurzenia, duża wilgotoność powietrza, duże wysokości n.p.m, duża odległość od morza, niewielka odległość od morza, skąpa roślinność, bujna roślinność.

Podpowiedź z książki : Roczna amplituda wzrasta od równika ku biegunom oraz w miarę posuwania sie w głąb kontynentu. Maleje zaś wraz ze wzrostem wysokości bezwzględnej i wilgotności klimatu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:17:35+01:00
Duża odległość od morza
bujna roślinność.
małe zachmurzenia,
1 5 1
2010-01-03T13:40:35+01:00
Duża odległość od morza
sąsiedzi
bujna roślinność