22 grudnia Słońce górowało po południowej stronie nieba na wysokości 20 stopni. Określ szerokość geograficzną miejsca obserwacji.

Oblicz kąt padania promieni słonecznych dla Warszawy (52 stopnie szerokości północnej), we wszystkie pory roku.


Może spróbujcie chociaż jedno, ale jak ktoś zrobi dwa to się będę cieszyć i oczywiście nagroda będzie :)
Aha i muszą być obliczenia !

3

Odpowiedzi

2010-01-03T15:36:14+01:00
Zad1 22 grudnia
szer. = k 90 stopni - h - 23 stopnie 27`
szer. = k 90 stopni - 20 stopni - 23 stopnie 27`
szer = 46 stopni 33`


zad 2. 21 marca, 23 wrzesnia

szer = 90 stopni - h
szer. = 90 - 52 stopnie
szer = 38 stopni

22 czerwca szer. = 90 - h + 23 stopnie 27 minut
szer. = 90 stopni - 52 stopnie + 23 stopnie 27
szer = 61 stopnie 27 minut


22 grudnia szer = 90 stopni - h - 23 stopnie 27
szer = 90 stopni - 52 stopnie - 23 stopnie 27`
szer = 14 stopni 27 minut :))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T18:37:33+01:00
Zad 1
22 grudnia
szer. = k 90 stopni - h - 23 stopnie 27`
szer. = k 90 stopni - 20 stopni - 23 stopnie 27`
szer = 46 stopni 33`


zad 2.
21 marca, 23 wrzesnia

szer = 90 stopni - h
szer. = 90 - 52 stopnie
szer = 38 stopni

22 czerwca szer. = 90 - h + 23 stopnie 27 minut
szer. = 90 stopni - 52 stopnie + 23 stopnie 27
szer = 61 stopnie 27 minut


22 grudnia szer = 90 stopni - h - 23 stopnie 27
szer = 90 stopni - 52 stopnie - 23 stopnie 27`
szer = 14 stopni 27 minut :))
2010-01-03T20:54:59+01:00
Zad1 22 grudnia
szer. = k 90 stopni - h - 23 stopnie 27`
szer. = k 90 stopni - 20 stopni - 23 stopnie 27`
szer = 46 stopni 33`


zad 2. 21 marca, 23 wrzesnia

szer = 90 stopni - h
szer. = 90 - 52 stopnie
szer = 38 stopni

22 czerwca szer. = 90 - h + 23 stopnie 27 minut
szer. = 90 stopni - 52 stopnie + 23 stopnie 27
szer = 61 stopnie 27 minut


22 grudnia szer = 90 stopni - h - 23 stopnie 27
szer = 90 stopni - 52 stopnie - 23 stopnie 27`
szer = 14 stopni 27 minut