Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:26:07+01:00
1200-cena telewizora
20%x1200/100=240
1200-240=960zł cena po obniżce
960x10/100=96zł
960+96=1056zł
taka była cena końcowa telewizora
2010-01-03T13:36:41+01:00

1200 - 100%
x - 20%

100x=24000/:100
x=240

1200-240=960
Odp: Po 20% obniżce telewizor kosztował 960 zł.

960 - 100%
x - 110%

100x= 105600 /:100
x= 1056

Odp: Końcowa cena telewizora wynosiła 1056 zł