Odpowiedzi

2010-01-03T14:54:29+01:00
Moim zdaniem postacie te zasługują na to miano,a może nawet na wyższe, ponieważ odegrali oni duża role bez nich losy Polski na pewno potoczyłyby się inaczej- dużo gorzej. To tak naprawdę dzięki nim było powstanie narodowe.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T17:04:02+01:00
Dzieci z Wrześni w obronie polskiej mowy tak jak i Michał Drzymała w swoim wozie cyrkowym gdyż nie mógł postawić swojego domu na ziemi swojej ze względu na pruskie zarządzenie. To bez Wątpienia są symbole walki narodu polskiego z pruskim okupantem na ziemi wielkopolskiej. Ziemia wielkopolska dostała się Prusom w drugim zaborze w 1793 roku. Zaborca pruski bardzo dotkliwie walczył z wszelkimi przejawami polskości w utworzonym przez siebie Wielkim księstwie Poznańskim.Społeczność Polska przez cały czas zaboru przeciw stawiała się jak mogła pruskiemu okupantowi który nie szczędził sił i środków zwalczając polski naród.Odpowiadając na pytanie czy dzieci z Wrześni oraz Michał Drzymała zasłużyli na miano bohaterów narodowych na pewno tak ich odważny sprzeciw wobec pruskiej władzy w Wielkopolsce pokazuje na wielki patriotyzm oraz to że mimo niemieckiego panowania byliśmy w stanie dać nas silny głos w obronie polskości.Powstańcy z naszych powstań narodowych walczyli orężem im także przyświecała wolna i niepodległa Polska.Obie metody walki czy to nieposłuszeństwa w Wielkopolsce Wrześni, Michał Drzymała czy wiele zrywów powstańczych np: Powstanie Wielkopolskie zasługują na ogromne uznanie i podziw wielkiego ducha polskiego patriotyzmu.
20 4 20
2010-01-03T20:25:20+01:00
Myślę że zasłużyli!!
16 2 16
napewno zasłużyli bo ta wieść rozeszła się po całej Polsce i to że sie nie poddawali zaborcom
hah