Odpowiedzi

2010-01-03T13:28:12+01:00
2010-01-03T13:29:26+01:00
Sposoby rozsiewania nasion:
wiatr - przenosi na duże odległości
ludzie - wiadomo
zwierzęta - np. wiewórki chowają nasionka i o nich zapominają
samorozsiewanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:53:31+01:00
Wiatropylne- nasiona rozsiewane są przez wiatr przenoszenie nasion roślin na inne gamety. wiatr również roznosi pyłki kwiatowe których połączenie doprowadza do zapłodnienia. Nasiona są rownież przenoszone przez zwierzęta, w ich odchodach mogą znajdowac sie nasiona roslin.Oraz człowiek. Nasiona mogą ozsiewac sie same bez pomocy innych organizmow np.mak,groch. rozsiewanie jest możliwe dzieki wodzie gdyz rosliny wodne posiadaja lekki nasiona, ktore woda transportuje.
2 5 2