Na początku roku, w salonie ze sprzętem elektronicznym, cenę pewnego telewizora obniżono o 20%. Po trzech miesiącach, z uwagi na zmianę kursu walut, cena tego telewizora wzrosła o 5% w stosunku do ceny obniżonej. Telewizor kosztował wtedy 1260 zł. Ile kosztował ten telewizor na początkuroku?

2

Odpowiedzi

2010-01-03T13:32:31+01:00
1260 zł - 105%
x - 100 %
x=1200 zł

1200 zł - 80%
x - 100%

x=1500 zł
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:34:14+01:00
X=cena początkowa

cena towaru po obniżce
x-0,2x=0,8x

cena towaru po podwyżce
0,8x+0,05*0,8x=0,84x

0,84x=1260zł /0,84
x=1500zł

Odp. Telewizor kosztował 1500zł

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepszy;P;D
3 5 3