Staś jest dopiero w pierwszej klasie gimnazjumm ale już samodzielnie wykonuje proste odwody elektryczne. Do budowania układu elektronicznego potrzebował oporników o wartości 50 ohmów, 150 o i 200 o. Niestety, w domu miał wprawdzie całe pudełko oporników, ale wszystkie o wartości 100 o. Staś pomyslał chwilę i w ciągu 2 minut tak połączył oporniki, aby otrzymać potrzebne opory. Narysuj schemat łączenia oporników o wartości 100 o tak, aby otrzymać oporniki 50 o , 150o i 200 o .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:48:45+01:00
Op~ór 50Ω
dwa oporniki 100Ω po~łączone r~ównolegle
Rz=R*R/(R+R)=100*100/(100+100)=50Ω
op~ór 150Ω
~łączymy dwa oporniki r~ównolegle tak jak poprzednio i do nich szeregowo do~łączamy trzeci
---------
----------
----------
tak to ma mniej więcej wyglądać
Rz=[R*R/(R+R)]+R=[100*100/(100+100)]+100=50+100=150Ω
op~ór 200Ω
dwa oporniki po~łączone szeregowo
Rz=R+R=100+100=200Ω
2010-01-03T14:42:14+01:00
Rys 1
Rz₁ = R1R2/R1 + R2 = 100 razy 100 / 100 + 100 = 10000/200 = 50Ω
Rys 2
Rz₂ = Rz₁ + 100Ω = 50Ω + 100Ω = 150Ω
Rys 3
Rz₃ = R1 + R2 = 100 + 100 = 200Ω