Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:39:45+01:00
Turkuć jest wszystkożerny, zjada korzenie roślin lub larwy innych owadów
Dobrze jest przystosowany do życia w glebie.Przebywa w niej w ciągu dnia podgryzając korzenie a nocą wychodzi na powierzchnię.Wtedy odżywia się nadziemnymi częściami roślin
Tukruć porusza się za pomocą krótkich,silnych odnóż.
18 4 18
2010-01-03T13:42:02+01:00
Jest dobrze przystosowany do życia w ziemii. W dzień znajduje się właśnie tam i podgryza korzenie a w dzień wychodzi na powierzchnie . Jest wszystkożerny.Jest on masywnym organizmem wiec musi sie posługiwac konczynami do odgarniania przeszkód.Jego przednie kończyny mają kształt "łopat" które służą mu do torowania sobie drogi.Większe przeszkody np. (korzenie jakiejś rośliny) przecina zębatymi wyrostkami na krawędziach dwóch sąsiadujących i ruchomo ze sobą połączonych członów przednich nóg. Grubsze korzenie owad przegryza aparatem gębowym.
13 3 13
2010-01-03T13:42:59+01:00
Odzywia sie korzeniami pod ziemią a w nocy wychodzi na powierzchnie i spozywa czesci roslin ktore rosną nisko. Ma krutkie odnurza, a przednimi kopie ziemie. Żyje w europie i jest uwazany za szkodnika, mieszka na łakach,pastwiskach i ogrodach.Dozywa ok 2-4 lat.
21 2 21