1. Oblicz dwukrotność wartości wyrażenia:

(-0,5)^2 - V20 1/4
---------------------
3 +3 : (2 1/4)

2. Oblicz 7/20 wartości wyrażenia:

0,5 * 5^2 - (-3 1/2)
----------------------
6,4 * (-1/2)^3




oznaczenia:
^-do potęgi
V-pierwiastek 2 stopnia
*-mnożenie
w pierwszym ma wyjsć -0,85; -1.7 a w 2 -20; -7


proszeo pomoc, potrzebne na dzisiaj, z gory dziekuje:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T15:12:15+02:00
1. Oblicz dwukrotność wartości wyrażenia:

- dwukrotniść czyli mnożysz wszystkorazy 2

(-0,5)^2 - V20 1/4 @2*0,25minus znika bo pażysta potęga-0,25 V20
--------------------- =------------------------------------------------------
3 +3 : (2 1/4)@@@@@@@3 + 3*4/9 (dzilenie - mnożenie przez odwrotność)

0,5 -0,25 V20@@ 0,5-0,25 V20
----------------= ---------------- = 0,115 - 0,058*V20
3+4/3@@@@@@@@13/3

ps jeżeli 20 była liczba wymnóż je przez 0,058

2. Oblicz 7/20 wartości wyrażenia: (drugi sposób)

0,5 * 5^2 - (-3 1/2)@12,5 +3,5@ @ 16
----------------------=-------------= - --- = - 20
6,4 * (-1/2)^3@@@@@- 0,8@@@@0,8

-20 * 7/20 = -7

nie przejmuj sie @! to odstępy
2009-09-17T15:12:26+02:00
1. Oblicz dwukrotność wartości wyrażenia:

(-0,5)^2 - V20 1/4 1/4 - 9/2 -17/4 -17/4
---------------------= -------------------- = -----------= ---------- = -17/4 * 7/25=
-119/100
3 +3 : (2 1/4) 3+3 *(4/21) 3+4/7 25/7

2. Oblicz 7/20 wartości wyrażenia:

0,5 * 5^2 - (-3 1/2) 25/2 +31/2 56/2
---------------------- = -------------- = --------= 56/2 * (-5/4) = -35
6,4 * (-1/2)^3 64/10 * (-1/8) -4/5