Na początku roku, w salonie ze sprzętem elektronicznym, cenę pewnego telewizora obniżono o 20%. po trzech miesiącach z uwagi na zmianę kursu walut cena tego telewizora wzrosła o 5% w stosunku do ceny obnirzonej telewizor kosztował wtedy 1260 zl ile kosztowal ten telewizor na początku roku??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:44:42+01:00
Telewizor na początku roku kosztował 1500zł.
1500zl-20%=1500zł-300zł=1200zł
1200zł+5%=1200zł+60zł=1260(10%-120zł więc 5%-60zł)
Liczę na naj:) :***
1 5 1
2010-01-03T13:45:27+01:00
20% - 5% = 15%

15% = 189zł

1260zł + 15% = 1260 zł + 189zł = 1449 zł

Odp.: Na początku roku telewizor kosztował 1449złotych.