Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T13:41:36+01:00
A więc tak:

Kilka godzin przed spotkaniem rodzinnym w Wigilię zaczynamy przygotowania. Rozkładamy stół, ustawiamy sztućce, talerze itd. Jedzenie większość zazwyczaj przygotowana jest wcześniej. Gdy lada chwila mają być goście, włączamy kolędy i przygotowujemy Biblię. Gdy wszyscy się pojawią zaczynam czytać Ewangelię, lecz przed tym gospodarz domu zaczyna modlitwę, czyli mój tata. Następnie bierzemy opłatek i zaczynamy się dzielić. Gdy każdy z każdym się podzieli zasiadamy do stołu. Gdy wszyscy skończą jeść ja rozdaję prezenty. Potem miło gawędzimy.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:42:34+01:00
1.Przygotowywanie potraw
2.Strojenie choinki
3.Uroczyste ubranie
4.Modlitwa
5.Dzielenie opłatkiem
6.Wspólna wieczerza
7.Rozdawanie prezentów
8.Śpiewanie kolęd
9.Msza św. zwana pasterką


powinno być dobrze:*
3 4 3
2010-01-03T13:46:06+01:00
Plan Wigilii Bożego Narodzenia (zaczynając od wieczerzy ) - po ujrzeniu pierwszej gwiazdki:

1. Przygotowanie stołu do wieczerzy wigilijnej, wg rodzinnych tradycji (sianko pod obrusem, 12 potraw, itd).
2. Wspólna modlitwa oraz czytanie fragmentu Pisma Świętego przez głowę rodziny.
3. Dzielenie się opłatkiem wszystkich zebranych.
4. Konsumpcja przygotowanych potraw.
5. Rozmowy w gronie rodzinnym.
6. Rozdanie ewentualnych prezentów.
7. Wspólne śpiewanie kolend.
8. PASTERKA ;)
1 5 1