Zad1.
Dzika kaczka potrafi w okresie swoich wędrówek lecieć bez przerwy cała dobę z prędkością około 70 kilometrów na godzinę. Jaką odległość przebywa w tym czasie?

Zad2.
Śnieżne gęsi są wolniejsze. Latają z prędkością około 55 kilometrów na godzinę.Są jednak wytrwalsze. Potrafią lecieć lecieć bez przerwy przez dwie doby. Ile kilometrów w tym czasie mogą przelecieć?

Zad3.
Szybkościomierz samochodu wskazuje prędkość 60 km/h. Jaka jest prędkośc tego samochodu w km/mjn ? Czy potrafisz obliczyć tę predkość w m.s?

Zad4.
Ziema okrąża Śłońce z prędkością 28,76 km/s, a Mars z prędkością równą 0.81 prędkości Ziemi. Która z tych planet pousza się wolniej wokół Śłońca? O iloe wolniej?

Zad5.
Samochód jedzie z prędkością 72km/h. Ile kilometrów przejeżdza ten samochód w ciągu jednej minuty, a ile w ciągu jednej sekundy?




Musi być wszystko wyliczone a nie tylko odpowiedzi! Bardzo proszę o pomoć. To ważne!!!!! Z góry dzikuje .!!!!!! ;pp

2

Odpowiedzi

2010-01-03T13:52:12+01:00
Zad. 1
70 km * 24 h = 1680 km

zad. 2
55 km * 48 h = 2640 km

Zad 3.

60 km/h = 1 km/min

Zad. 4
Prędkość Marsa = 0,81* 28,76 km/s = 23,2956 km/s
28,76 km/s - 23,2956 km/s = 5,4644
Mars porusza się wolniej o ok. 5,5 km/s

Zad. 5
72 km/h : 60 = 1,2
1,2 km/min
W ciągu jednej minuty przejedzie 1,2 km.

72 km/h : 3600 = 0,02
0,02 km/s
W ciągu jednej sekundy przejedzie 0,02 km.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T13:53:42+01:00
Zad.1
t=24h
v=70 km/h
s=t*v
s=1680km

zad.2
t=48h
v=55 km/h
s=v*t
s=2640km

zad.3
h=60min
za h podstawam h=60min
60 km/h=1km/min
km=1000m
h=3600s
60 km/h=60*(1000m/3600s)=16, (6) m/s

zad.4
0,81*28,76 km/s=23,2956 km/s predkosc Marsa
wolnije pousza sie Mars o 28,76 km/s-23,2956km/s=5,4644 km/s

zad.5
72 km/h=72*(km/60min)=1,2 km/min
w ciagu minuty przebywa 1,2 km
72hm/h=72*(km/3600s)=0,02 km/s
w ciagu sekundy przebywa 0,02 km
3 1 3