1.Jednym z warunków właściwego rozwoju roślin jest odpowiedni odczyn gleby.Próbka gleby z ogródka Kasi zabarwiła uniwersalny papierek wskaźnikowy na kolor czerwony-jest więc kwaśna.Jakie pH posiada ta gleba?

2.palącą sie swieczke przykryto szklanką .Po chwili swieczka zgasła.Wyjasnij krotko dlaczego swieczka pod szklanka nie moze sie palic.

3.Cząsteczka kwasu siarkowego (VI) składa sie z jednego atomu siarki,dwóch atomów wodoru i czterech atomów tlenu.Podaj wzór chemiczny kwasu siarkowego (VI).

4. Jedyny metal który w temperaturze pokojowej jest ciecza to?
a)żelazo b) rtęc c) ołów d) miedz

5.Wskaz reakcje chemiczna :
a)topnienie lodu b)rozpuszczanie soli c)gotowanie wody d) spalanie nafty

6.Wojtek zalał wodą kawałek wapna palonego i po pewnym czasie odsaczyl osad .Do otrzymanego roztworu wdmuchiwal przez rurke wydychane powietrze.W roztworze pojawił sie bialy osad.Podaj co jest otrzymanym osadem.

7.Spalając w piecu wegiel kamienny zawierajacy siarke wprowadzamy do atmosfery:A)tlenki siarki i tlenki wegla B) Pary i dwutlenek wegla C)siarkowodor i wegiel D)siarkowodor i tlenek siarki

8.Marek powiesil na sznurku w mrozny dzien.Czy koszulka:
a)nie wyschnie,jest za zimno b)nie wyschnie,pokryje sie szronem c)wyschnie poniewaz zajdzie zjawisko resublimacji d)wyschnie poniewaz zajdzie zjawisko sublimacji

9.ktory z produktow powinna zjesc marta aby uzyskac najwiecej energi do dalszej wedrowki?
a)bułke b)czekolade c)jabłko d) kawalek zoltego sera


Tego jest wiecej ale nie mam za duzo punktow wiec jesli ktos z was moze mi pomoc to rozwiazac bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam :-)

2

Odpowiedzi

2010-01-03T14:13:21+01:00
1. ziemia ta posiada odczyn kwaśny . i pH 0-1,8

2.ogień aby mógł się palić potrzebuje tlenu, a w reakcji spalania powstaje CO2 . dlatego gdy paląca się świeczka zostanie przykryta jakimś szczelnym naczyniem płomień po pewnym czasie zgaśnie gdyż zostanie odcięty dostęp do tlenu .

3. H2SO4

4.rtęć

5.palenie nafty

6.powstało wapno gaszone

7.tlenek siarki i dwutlenek węgla

8.nie wyschnie i pokryje sie szronem zakładając że jest ujemna temp.

9.jeśli czekolada jest gorzka to ją . jeśli słodka to powinna jabłko. ale ja bym obstawała przy czekoladzie .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:20:45+01:00
Ph od 1do 6

2
Palenie do gwałtowne utlenianie, czyli tutaj świeczka zgasła, bo nie ma dostępu tlenu.

3..H2SO4 - 2i4napisz małymi literami

4. rtęc
5.Wskaz reakcje chemiczna :
d) spalanie nafty

6.
Wapno palone to tlenek węgla. Gdy dodamy wodę, to powstanie zasada wapniowa. Gdy do niej dodamy dwutlenek węgla z wydychanego powietrza to powstanie osad czyli węglan wapnia CaCO3

7.:A)tlenki siarki i tlenki wegla --- tej odpowiedzi nie jestem całkiem pewna
8.d)wyschnie poniewaz zajdzie zjawisko sublimacji

9 b)czekolade
Pozdrawiam
1 5 1