Oblicz :
2/3 z 4/9 liczby 45 .
zad 2 .
oblicz co to za liczba , której :
a) 4/7 jest równe 52 .
b) 1cała5/6 jest równe 6 całych3/5
zad 3 . znajdz liczbę , której 3/5 jest równe 1/3 liczby 90 .
zad 4 .
oblicz , jakim ułamkiem :
a ) liczby 15 jest liczba 5 .\b ) 12 całych 1/4 jest liczba 7/16

Z góry dziękuje ; *** . XD

3

Odpowiedzi

2010-01-03T14:19:12+01:00
Zad 1
45/9=5
5*4=20

4/9 z liczby 45 to 20

20/3*2=13i1/3
odp. 13 i 1/3

zad 2
a) 4/7 jest równe 52 .
52/4= 13
13*7=91
odp.91
b) 1cała5/6 jest równe 6 całych3/5
1cała5/6=11/6
6 całych3/5=33/5
33/5 :11= 3/5
3/5*6= 18/5
zad 3 . znajdz liczbę , której 3/5 jest równe 1/3 liczby 90 .
90/3=30
30 to 1/3 liczby 90
3/5=30
30/3=10
10*5=50
zad 4 .
oblicz , jakim ułamkiem :
a ) liczby 15 jest liczba 5
5/15=1/3
b ) 12 całych 1/4 jest liczba 7/16
7/16 : 49/4 =1/28
2 4 2
2010-01-03T14:21:27+01:00
Zad 1.
4/9 liczby 45 to 20
2/3 liczby 45 to 35
zad 2
a 4/7 = 52 czyli 84
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:50:42+01:00
1.
4/9 * 45 = 20.
2/3 * 20 = 13 i 1/3
2.a) Jeżeli 52 to 4/7, to liczbę 52 należy podzielić przez 4. Otrzymamy 1/7 liczby.
52 : 4 = 13
Teraz 13 trzeba pomnożyć przez 7 i mamy poszukiwaną liczbę:
13 * 7 = 91
b) 1 i 5/6 = 6 i 3/5
11/6 = 33/5 |:11
1/6 = 33/55
1/6=3/5 | *6
1 = 18/5
1 = 3 i 3/5
3. 1/3 z 90 to 30.
jeżeli:
3/5 = 30 |:3
1/5 = 10 |*5
1=50
4. 5:15 = 1/3
7/16 : 12 i 1/4 = 7/16 : 49/4 = 7/16 *4/49 = 1/4 * 1/7 = 1/28
6 4 6