Zad1.
Samochód marki Lamborgini może przejechać po autostradzie w ciągu godziny 325 kilometrow. Ile kilometrów mogłby pokonać w ciągu 10 godzin nieprzerwanej jazdy? Ile kilometrów mogłby przejechać w ciągu trwającego cala dobę wyścigu?

Zad2.
Dzwięk rozchodzi się w powietrzu z prędkością 330,5 metra na sekundę. Najszybszy samolot świata osiąga prędkośc około siedem razy większą od prędkości dzwięku. Jaką odległość przebędzie w ciągu minuty? A w ciągu godziny?

Zad3.
Prędkość 1-go satelity z czlowiekiem byla owna 28260 km/h. Samochód poza miatem jedzie z prędkościa 90 km/h. Ile razy mniejsza jest prędkość samolotu od satelity?

Zad4.
W ciągu jednej sekundy głos rozchodzi się na odległość 330m. tzn. że prędkość głosu jest równa 330 m/s. Oblicz w jakiej odleglości uderzył piorun. jeżeli od chwili zobaczenia blyskawicy do momentu usłyszenia grmotu upłynęło;
A) 6s
B) 9s
C) 12 s
D) pół minuty
E) 1 minuta



Muszą być obliczenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ważne. Z góry thx ;ppp

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T14:13:48+01:00
Zad. 1
w ciągu 10h 325 x 10h= 3250 km
w ciągu wyścigu 325 x 24h= 7800km

Zad. 2
330,5 x 7 = 2313,5 odległość samalotu w ciągu sekundy
2313,5 : 60= 38,55 przebycie drogi przez samolot w ciagu minuty
2313,5: 3600= 1,04 h przebycie drogi przez samolot w ciagu godziny

Zad. 3
28260 : 90= 314 km/h

Zad. 4
a) 330: 6 = 5,5 m/s
b) 330:9= 37,06 m/s
c) 330: 12= 27,5 m/s
d) 330: 0,5= 660 m/s
e) 330: 60= 5,5 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:16:45+01:00
1)
10 * 325= 3250-10h
24 * 325= 7800-cała doba
2)330,5 * 7 =2313,5
w ciagu minuty 2313,5 * 60=138810
w ciagu godziny 138810*60=8328600
3)
28260 km/h /90 km/h=314 razy
4 a)330*6=1980
b)330*9 =2970
c)330*12=3960
d)330*30=9900
e)330*60=19800