Spośród liczb zapisanym kolorem niebieskim podkreśl te,które mogą być wspólnymi mianownikami podanych ułamków.Sprowadź te ułamki do wspólnego mianownika (dowolnie wybranego).
a)¾ i ¹/₁₀ 10,20,30,40
¾= ¹/₁₀=
b)⅚ i ⁴/₉ 9,18,27,36

⅚= ⁴/₉=
c)¼ i ³/₇ 7 14 21 28
¼= ³/₇=
d)⅙ i ³/₇ 24 32 40 48
⅙= ³/₇=
e)⁷/₅ i ⅞ 24 32 40 48
⁷/₅= ⅞=
f)⁵/₁₂ i ²/₉ 12 24 36 48
⁵/₁₂= ²/₉=

3

Odpowiedzi

2010-01-03T14:15:56+01:00
A)20,40
b)18,36
c)28
d)brak
e)40
f)36
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:22:06+01:00
A)¾ i ¹/₁₀ 20 i 40
¾=15/20 ¹/₁₀=2/20
30/40 4/40

b)⅚ i ⁴/₉ 18 i 36
⅚=15/18 ⁴/₉=8/18
30/36 16/36

c)¼ i ³/₇ 28
¼=7/28 ³/₇=12/28

d)⅙ i ³/₇ brak
⅙= ³/₇=

e)⁷/₅ i ⅞ 40
⁷/₅=42/40 ⅞=35/40

f)⁵/₁₂ i ²/₉ 36
⁵/₁₂=15/36 ²/₉= 8/36


^^
4 5 4
2010-01-03T14:30:43+01:00
A)20 i 40
3/4=1/10
15/20=2/20
30/40=4/40
b)18 i 36
5/6=4/9
15/18=8/18
30/36=16/36
c)28
1/4=3/7
7/28=12/28
d)żadna
1/6=3/7
e)40
7/5=7/8
56/40=35/40
f)36
5/12=2/9
15/36=8/36
1 5 1