Odpowiedzi

2010-01-03T14:43:01+01:00
Lasy w Amazonce nazywamy zielonymi płucami świata, ponieważ jest to największe skupisko drzew na świecie, a że drzewa produkują tlen, dlatego nazywamy je zielonymi płucami świata. Tlen jest nam potrzebny do życia, dlatego ludzie powinni zaprzestać wycinania lasów w Amazonce, które produkują 25%-50% zasobów tlenu na Ziemii.

Proszę ;*
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T15:01:40+01:00
Z góry przepraszam za błędy w interpunkcji ;
lasy w amazonce nazywamy zielonymi płucami świata gdyż na świecie ,( a szczególnie w miastach ) jest coraz mniej terenów nie zabudowanych i zanieczyszczonych . Jak każdy wie drzewa są jedynym naturalnym źródłem pozyskiwania tlenu który jest niezbędny do swobodnej egzystencji każdego żywego organizmu . Lasy w amazonce zajmują obszar 3,5 mln km2 , daje to szanse dla życia wielu organizmom nie tylko ze względu na dostęp do świeżego powietrza ale również jako schronienie przed słońcem i/lub drapieżnikami . niestety ludzie wycinają te lasy (w ciągu 3 miesięcy wycina się tyle drzew co przez cały rok w Polsce ) co może powodować (i już powoduje) coraz szybsze ocieplanie się klimatu na całej kuli ziemskiej .dlatego tak ważna jest ochrona tych lasów gdyż dzięki nim tak właściwie jeszcze mamy dostęp do świeżego powietrza na skalę światową .



możesz się jeszcze bardziej porozpisywać na każdy wątek który tu zawarłam ... sorry ale nie jestem dobra w maglowaniu ciągle tego samego tematu gdyż wychodzi mi wtedy z tego takie masło maślane.... ;P
mój patent: jeśli tą prace oddajesz nauczycielowi to pisz duże litery i rób długie odstępy między słowami a jeśli to będziesz czytała to po prostu czytaj wolno :D
1 5 1