Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:26:07+01:00
Wytłumaczę na przykładzie spalania etanu.
a) Spalanie całkowite to takie, w którym produktami są CO2 i H2O
C2H6 + O2 -----> CO2 + H2O
Podstawową zasadą jest to, że zaczynasz uzgadniać takie równanie od węgla C, później wodór H i na końcu tlen O.
A więc równanie po uzgodnieniu wygląda tak:
2C2H6 + 5O2 -----> 4CO2 + 6H2O
Musiałam pomnożyć przez 2 ponieważ przy tlenie współczynnik wynosił 5\2.

b) W półspalaniu produktami są CO + H2O
I uzgadnia się tak samo.

c) W spalaniu niecałkowitym produktami są C + H2O
I uzgadnia się tak samo.

Jak coś jest niejasne to pisz na priv. ;))
4 3 4
2010-01-03T14:39:52+01:00
Musisz obliczać ile masz literek w danymspalaniu np. w spalaniu całokitym masz tak np.

CH3OH + O2 ->CO2 + H2O - oczywiście te litery maja byc male i na dole

a teraz liczymy ile mamy ,,H'' po jednej i drugiej stronie i uzupełniamy zaby było tyle samo

2CH3OH + O2 ->CO2 + 2H2O i teraz mamy nierowna ilosc "C" i "H" wiec znowu musimy wpisac odpowiednie cyfry po obu stronach

2CH3OH + O2 ->2CO2 + 4H2O i teraz mamy tylko nierówne "O"

2CH3OH + 3O2 ->2CO2 + 4H2O i mamy gotowa reakcje spalania całkowitego

niecałkowite i półspalanie robi sie tak samo lecz w półspalaniu mamy taką równosc

.... +O2 ->CO + H2O

a w niecałkowitym

.... +O2 ->C + H2O


wiec tylko CO2 zamienia sie później na CO a pozniej na C
6 3 6