1. Wyraź:
a) w litrach: 9m³; 3000ml; 4500ml; 250ml; 34ml
b) w mililitrach: 8 l; 9,5 l; 4dm³; 7,2dm³; 81cm³; 527cm³
c) w dm³: 15 l; 3,7l; 8000cm³; 6000ml

2. Oblicz:
a) ¼ godziny - ile to sekund;
b) 1200 sekund - ile to minut;
c) 3600 minut - ile to godzin;
d) 75 min - ile to godzin;
e) 2,75 minuty 0 ile to sekund;
f) 300 sekund - ile to minut;
g) 3⅜ doby - ile to godzin

3

Odpowiedzi

2010-01-03T14:33:04+01:00
W tym pierwszym nie jestem dobra, ale to drugie to będzie tak:
a)1/4 h=15 min *60=900s
b)1200s:60=20 min
c)3600 min : 60=60h
d)75min= 1h 15min= 1,25h
e)2,75 min= 2 min + 0,75 min = 2*60s+ 0,75*60=120+45s=165s
f)300s:60=5 min
g)3 3/8 doby= 3*24+3/8*24=72+9=81h

Proszę :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:35:53+01:00
1.
a) 9m³=9000dm³=9000l
3000ml=3l
4500ml=4,5l
250ml=0,25l
34ml=0,034l
b) 8 l =8000ml
9,5 l=9500ml
4dm³=4l=4000ml
7,2dm³=7,2l=7200ml
81cm³=81ml
527cm³=527ml
c)15 l = 15dm³
3,7l=3,7dm³
8000cm³=8dm³
6000ml=6l=6dm³
2.
a) ¼ godziny - 900s
b) 1200 sekund - 2 min
c) 3600 minut - 60 h
d) 75 min - 1 1/4h
e) 2,75 min - 165s
f) 300 sekund - 5min
g) 3⅜ doby - 81 h
2010-01-03T17:21:16+01:00
1. 21
2. 54
3. 20%
4. 855
5. 20
6. 42
7. 405
8. 100 %
9. 48
10. 20%
11. 3012
12. 2243
13. 10050
14. 7404