Odpowiedzi

2010-01-03T14:29:15+01:00
To jest utożsamianie własnych bogów z innymi, np. Afrodyta - Wenus
rzymianie właściwie chętnie przyjmowali wszystkich bogów do swojego pantenonu, bo wierzyć w nie im nie szkodziło, a jak wierzyli, mogło pomóc :D
poszukaj na wikipedii, tam są przykłady
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:32:22+01:00
Romanizacja bogów polegała na przejęciu od Greków ich bóstw i mitologii, zmieniając jedynie ich imiona na łacińskie. Przyczyną tego niewątpliwie było to, że kultura rzymian dość mocno opierała się na kulturze greków.
Zarówno Rzymianie, jak i Grecy wierzyli w tych samych bogów.
Grecki bóg słońca na imię miał Helios, rzymski natomiast Sol - oba te imiona oznaczają Słońce - pierwsze po grecku, drugie po łacinie.
Kolejnym przykładem może być grecka bogini Księżyca, Selene, czyli rzymska Luna.
Grecka Artemida stała się Dianą, Ares Marsem, Hades Plutonem, Posejdon Neptunem, Atena Minerwą. Takich przykładów można przytaczać bardzo wiele.
1 5 1