A) Sahara ma powierzchnię równą 9 mln km2. Piaszczysta część tej pustyni stanowi tylko 30% jej powierzchni. Oblicz powierzchnię piaszczystej części Sahary.
b) Dotąd wydobyto około 120 tys. ton złota, z czego około 72 tys. ton znajduje się w rękach prywatnych. Jaki procent złota należy do prywatnych posiadaczy?
c) Polskie zasoby rud miedzi wynoszą 3,4 mld ton i stanowią około 9% odkrytych zasobów światowych. Oblicz wielkość światowych zasobów rudy miedzi.

3

Odpowiedzi

2009-09-17T15:52:09+02:00
30% * 9 mln km2 = 2,7 mln km2

72/120 * 100% = 60%

3,4 = 9%
x=100%

3,4 * 100 % = x * 9%

zasoby wynosza w przyblizeniue 38 mld ton
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T15:53:01+02:00
A) Sahara ma powierzchnię równą 9 mln km2. Piaszczysta część tej pustyni stanowi tylko 30% jej powierzchni. Oblicz powierzchnię piaszczystej części Sahary.
30% = 0,3

0,3 * 9 mln km2 = 2,7 mln km2


b) Dotąd wydobyto około 120 tys. ton złota, z czego około 72 tys. ton znajduje się w rękach prywatnych. Jaki procent złota należy do prywatnych posiadaczy?

72/120 = 0,6

0,6=60%

c) Polskie zasoby rud miedzi wynoszą 3,4 mld ton i stanowią około 9% odkrytych zasobów światowych. Oblicz wielkość światowych zasobów rudy miedzi.

9% = 0.09
100%=1

0,09 =3,4
1=x

x=3,4/0.09
x=37,78 mld ton
8 3 8
2009-09-17T15:56:53+02:00
A)9 mln km2- 100%
x mln km2-30%
-----------------
x=9*30/100
x=2,7

b)120 tys-100%
72 tys-x%
-----------------
x=72*100/120
x=60

c)3,4 mld-9%
x mld- 100%
----------------
x=100*3,4/9
x=37,7%
5 4 5