Odpowiedzi

2010-01-03T14:44:32+01:00
Wzór na stężenie procentowe: %C= ms/ mr * 100%
ms- masa substancji ( w tym wypadku to jest cukier więc ms= 6 dag)
mr- masa roztworu ( jak pisze w poleceniu masa roztworu wynosi 3kg)
Aby ms podzielić przez mr należy przyjąć te same jednostki. Więc trzeba zamienić kg na dag. A więc 3kg = 300dag.
Zostaje tylko podstawić do wzoru: %C= 6 dag/ 300dag * 100%
%C= 2 %
2010-01-03T14:46:08+01:00
3 kg -100%
6 dag - x%

6 dag= 0,06 kg

3*x=0,06*100
x=6 : 3
x = 2 %

Nie wiem na jakim poziomie jestescie w klasie.
Ja zrobilam proporcją..
Pzdr :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T14:56:26+01:00
3kg = 300dag

Cp = 6*100/300
Cp = 2%

odp. Stężenie procentowe tego syropu wynosi 2%